پیغام سیستم :

5000-515-599 سامانه پیام کوتاه

sing

تجربیات مدون فرهنگیان / دبیر فیزیک / به همراه فرم ارتقای شغلی 

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربيتي و آموزش در نهايت به وسيله معلم تحقق مي يابد.

روشهاي آموزش ، محتواي دروس موضوعهاي علمي ، الگوهاي تربيتي و رفتارها همه و همه به وسيله معلم به دانش آموز منتقل مي شود . و از اين رو در هر تحول آموزشي معلم از جايگاه و نقش كليدي بــرخــوردار است . بنـابراين مي توان گفت كه آموزش و پرورش پويا در جهان متحول و مملو از دگرگونيهاي سريع ، نيازمند وجود معلماني است كه مسائل و مشكلات را ببينند و درك كنند و به جستجوي علل آن پرداخته و راهكار ارائه نمايند و به تحقيق و تغيير و نوآوري رغبت و تمايل داشته و قالبهاي كهنه ي آموزشي را رها كنند و در يك كلام مي توان گفت :

معلمان ، معماران اصلي بناي آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلي آن نيز كنجكاو ي ، تفكر ، پژوهش و نوآوري و ابداع در روشها و آموزشهاست . معلم پژوهشگر معلمي است كه مشكلات كلاس خود را مشاهده كرده و پژوهش خود را با وجود مشكل آغاز كند و علت يابي آن مشكلات موجبات پويايي نظام آموزشي را فراهم نمايد .فیزیک بعنوان قسمت جدانشدنی از علوم در تحول و تغییر کل جهان چه از نقطه نظر علوم تجربی و چه علوم اجتماعی تأثیرگذار بوده و خواهد بود.ایجاد جاذبه در فیزیک هم برای گردآوردن مجموعه ای با هوش و استعدادکافی  در این علم و هم برای تدریس بهتر آن از جمله کارهایی است که جزء چالش های ما دبیران فیزیک در تدریس این درس است.با نگاه اجمالی به برنامه درسی فیزیک در نظام گذشته آموزشی و نظام جدید ملاحظه می شود کاهش ساعات تدریس درس فیزیک باعث شده نه تنها جذابیت این درس برای دانش آموزان کاهش یابد بلکه افت زیادی در این درس نسبت به دروس دیگر مشاهده شده، طوری که در سال تحصیلی 1388 میانگین نمره نهایی در این درس در پایه سوم از نمره درس حسابان بیش از یک نمره کمتر است.


جهت مشاهده فهرست مطالب اينجا کليک کنيد

با کليک بر روي دکمه دانلود به صفحه پرداخت هدايت ميشويد و ميتوانيد با کليه کارت هاي بانکي پرداخت را انجام دهيد

پس از پرداخت به صفحه دانلود منتقل ميشويد و ميتوانيد همان لحضه فايل را دانلود کنيد

براي دانلود روي دکمه زير کليک کنيد

در صورت هرگونه مشکل در خريد با شماره 4818-401-0933 تماس بگيريد